Üdvözlünk, Vendég. Kérjük jelentkezz be vagy regisztrálj. Did you miss your activation email?

Szerző Téma: Audio-libra alátét  (Megtekintve 26935 alkalommal)

istvan01

  • Vendég
Válasz/Re:Audio-libra alátét
« Válasz #75 Dátum: 2006, Július 10, 15:14:19 »
Hello Péter

Talán magamat fogom ismételni, ha így van akkor elnézést kérek, de így többször átbeszélve újabb megoldások születhetnek másoknak is.

A Sondek-et sajna még kézben nem fogtam, de ha jól emlékszem egy konzervatív fa keretes váza van. A három LIBRA-t elsõ kísérletként a keret alá tennék, egyet a hangkar közelében, egyet hangkar hangszedõ alatti-melletti részre elõre, egyet a súlypont háromszögelésével a bal oldali káva rész alá. Ha felragasztod a korongokat a kávára (azért ez a ragasztó inkább csak rögzítõ legyen) akkor úgy célszerû beállítani, hogy a golyó nyugalmi állapotban az oldal keret vastagsága közepére kerüljön.

Lehetne kísérletezni úgy is, hogy a LIBRA nem a keretet támasztja, hanem közvetlenül a sasszit, de ehhez jobban kellene ismerni a belsõ részt, ehhez talán valaki más Sondek tulajdonos tudna javaslatot tenni.

Én mindenképpen javasolnék egy egyszerû felfekvést kiegyenlítõ anyagot a LIBRA alá, ami nálam kb 0,5-1mm-es filc. Sokkal vastagabb felesleges. Ha közelebbrõl elemeznénk a LIBRA alsó 70mm átmérõjû felfekvõ felületét, akkor ugye hasonló problémát kellene megoldani, mint nagyban a 400mm kiterjedésû készülék alátámasztásánál. Vagyis minden egyes LIBRA-át három stabil alátámasztási ponton kellene felfektetni, például három kisméretû tüskén, vagy három miniatürizált LIBRA-n, de hát ez teljes képtelenség, vagy elvetemült tuningolók még erre is képesek? Ha nem teszünk semmit, akkor könnyen lehet, hogy a LIBRA a bizonytalan felfekvõ felületen önálló billegésbe kezd, ezt megelõzendõ, szerintem a filc a legegyszerûbb megoldás. A filc alá egy kellõ merevségû, lehetõleg természetes (és szép) fa felületet javaslok, ami már lehet maga a hifi állvány is.

Jó próbálgatást
Üdv István

AT.

  • Vendég
Válasz/Re:Audio-libra alátét
« Válasz #76 Dátum: 2006, Július 10, 17:02:56 »
Idézet
Nem akartam senkit megbántani, de én a Libráról várok tapasztalatokat és véleményeket. Aki másról szeretne csevegni, nyisson saját topicot.


Nézd, ha jobban átolvasod a topicot, akkor magad is látod azt, amirõl valójában szó van.

Ez a topic már régen arról szól, hogy hogyan lehetne a Librát úgy használni, hogy jó is legyen. Ez már a Libratuninggá vált, amivel csak egy baj van: A totális céltévesztés.

Ugyanis a cél nem az, hogy a Libra szóljon jól, vagy a Librával a rendszer, hanem, hogy egy rendszer szóljon jól.

Ahhoz pedig szerintem az kell, hogy egy komponens belerakása után magát a komponenset ne kelljen tuningolni.

Azonkívül ;) te magad kérdezel rá például arra, hogy MILYEN alátét lenne például jó a lemezjátszód alá ;)

Egyébként, tényleg nem elzavarni kell az embereket, de szvsz a korábbi néhány nagyon negatív kicsengéssel szemben itt semmmi rossz sem hangzott még el. Persze, szerintem :)

laszloi

  • Vendég
Válasz/Re:Audio-libra alátét
« Válasz #77 Dátum: 2006, Július 10, 20:30:13 »
Kedves honda-lovag
Nos én megpróbáltam LP alá a Librát, de szörnyû rosszat tett! Egy Thorens TD 125 MK II játszóm van, amely felfüggesztése eleve lengõ jellegû. Na itt a Libra minden mélyet leszívott, a hang elvékonyodott, vérszegény lett, s olyan bizonytalan hangképet adott, hogy azonnal kivettem alóla.
Nálam a CD játszók alatt tette a legtöbbet - miután megnyugodott. Volt az erõsítõ alatt is, ezt is hallottam, de itt csak leheletnyi javulást hozott. Szerintem a Libra CD játszók alá szükséges és kell is, csak néhány játszó alján alig van annyi hely a sok csavar meg egyéb miatt, hogy találj legalább 3 síma felületet, s mindez közelítsen egy háromszögû alakzathoz, különben a játszód beáll féloldalasra. De ha jól beragasztod soha le sem fogod venni - nem azért mert úgysem tudnád - hanem a kapott hang miatt! :unsure:

halfnote

  • Vendég
Válasz/Re:Audio-libra alátét
« Válasz #78 Dátum: 2006, Július 11, 11:41:06 »
laszloi írta::
Idézet
s olyan bizonytalan hangképet adott, hogy azonnal kivettem alóla.
Nálam a CD játszók alatt tette a legtöbbet - miután megnyugodott. Volt az erõsítõ alatt is, ezt is hallottam, de itt csak leheletnyi javulást hozott.


No nálam a Daruma bizony az erõsítõ alatt is igen fontos(passzív elõfok alatt is,sõt,fontosabb,mint a végfoknál), tápegységek alatt is(van egy külsõ táppal rendelkezõ végfokom is) Egyébként gondolkoztam, hogy hogyan lehetne legjobban összefoglalni az egész dolgot,de találtam egy régi fórumon egy hozzászólást,még a kezdetek kezdetérõl. Aztóta már sok dolog nyilvánvalóvá vált, de azt hiszem,azoknak,akik elõször találkoznak a jelenséggel,én se tudnám jobban megfogni. Elõre szólok,hogy elég hosszú, de jól megérteti mirõl is van szó. Talán annyival más nálam a helyzet,hogy kiegynlítettebb az eredemény. szinte mindenhol ugyanakkora mértékû és tipusú változást idéz elõ. Az én fontossági sorrendem az elõfok(+phono),végfok,lp-futómû,hangsugárzó,DAC,CD futómû. Elosztó alá még nem tettem... Hála égnek nincs szükség kiegészítõ filcekre,stb... és egész könnyen "talál helyet" a készülék alján. Ellenben a megfelleõ "irányú" "alápakolás" nehezebb készülékek esetén inkább 2emberes munka,mint ráessen az újamra egy 50-60kilós végfok :)

**********************************
"Én mint Daruma tulajdonos az alábbiakat hallottam:

 

Sokáig játszottam a Daruma készlettel, igyekeztem minden készülék alatt kipróbálni, és a hatásának mértékét egymáshoz viszonyítani.

Általánosságban elmondható, hogy minden esetben hozza a teljes hangkép nagy mértékû tisztulását, csengõ, térben kiterjedõ magasak, szétváló szólamok, finomodás, levegõsség, több hangszín figyelhetõ meg egy egy hangszeren, ezek teljesen az általam is használt Townshend állvánnyal azonos irányú hatások, ahogy az elsõre kevesebbnek tûnõ basszusmennyiség, ami hamar kiderül, hogy nem is kevesebb, hanem több, de azért, mert sokkal megfogottabbá válik a mély tartomány, és a dinamika pedig megnõ, gyorsabbak lesznek a megindulások (attack?), és komolyabban, stabilabban odaüt ha kell.

Azonban ami engem inkább megfogott a Darumában, az a következõ: Az ének és a beszédhang sokkal jobban pozícionált, és egyben élesebben körvonalazódik. Ezt nehéz megfogalmaznom, de talán érted mire gondolok, plasztikusan megjelenik az elõadó és ott van a szobában. Baromi sok "mellékhang" kíséri az éneket, beszédet, amitõl sokkal jobb a jelenlétérzete, és ezek a térben is kiterjednek. A vonósok igazi vonósokká válnak, mert valahogy rezeg a szoba levegõje is a húrokkal. Persze érdesebb, szõrösebb is a hangjuk, ahogy egy igazi vonóval megszólaló húr rezeg. Az általam tegnap említett és gyakran "Kondo effektusnak" hívott valami itt is valóban felfedezhetõ, igazad volt. A hangok 3 dimenziósabban jelennek meg a szobában, és ez számomra sokkal nagyobb erény, mint jobb magasak vagy jobb mélyek, amire általában figyelni szokás. Ugyanakkor megfigyelhetõ egyfajta nyugalom, ami megjelenik a felvételekben, ugyanakkor a hangszerek, az ének élénkebben, dinamikusabban szólnak.

Azt gondolom, hogy a Daruma valóban tovább viszi a Townshend erényeit magasabb szinten, azzal, hogy hihetetlenül sok torzítást kivesz, fõleg a felharmonikusok - és a Filharmonikusok is:-) - , de minden más is profitálnak belõle, ettõl sokkal finomabb, levegõsebb, teresebb minden. Ettõl olyan információk is megjelennek, amik eddig elkenõdtek, elmosódtak, vagy halkságuk miatt elvesztek az "alapzajban".

Ami még érdekes, hogy melyik készülék alatt milyen mértékû a változás. Elsõre a cd játszó alá tettem be, itt brutális volt a javulás, az eddig leírtak mellett talán az digitális hang analogosabbá - Merlin analog.hu :-) - válását érdemes kiemelni, nehéz volt "visszaszokni" a Daruma nélküli hangképhez. Nagyon sokáig hallgattam több lemezzel is Ez után érdekes ötlettõl vezérelve betettem a rádió alá (régi, egyszerû analóg hangolású forgó kondis Fisher rádió, szerintem 5 ezer forintot sem adnának érte, de egész hallgatható) és egészen lenyûgözött, ahogy a beszédhang megjelent a szobában, vagy a csütörtök esti esti jazz lemez lista válogatása. Az eddig 2 oldalas sztereo tényleg sztereo lett, szélesebb, de homogénebb hangszínpaddal. Betettem még a lemezjátszó alá, de itt éreztem a legkevesebb javulást, bár ekkor már hajnal volt és lehet, hogy kifáradtam. Viszont búcsúzóul még a voyd tápja alá is beraktam, ott megint drasztikusan jelentkezett minden. Talán, mert a voyd futómû már amúgy is egy függesztett vmi, és ezért kisebb a hatás, de ezt nem állítom 100 % nak, még fogok újabb próbát tenni.

Összefoglalva "kötelezõen ajánlott" mindenkinek, bár a hangszóró alatt még nem próbáltam, de ezek után elhiszem, hogy ott is csodákat tesz!

 

Sok sikert a próbához, ne mondj róla véleményt amíg nem próbáltad!" (arm2)

*********************************

Azóta persze nyilvánvalóvá vált,hogy a hangsugárzók esetén is ez a helyzet.

Sorry,hogy hosszú és nem libra,de azt hiszem belefér bõven... Másodsorban itt is egyfajta megerõsítést kaphatunk a függesztett lemezjátszós kérdésre...

honda_lovag

  • Vendég
Válasz/Re:Audio-libra alátét
« Válasz #79 Dátum: 2006, Július 11, 12:43:39 »
Sziasztok,

Nagyon köszönöm a javaslatokat, egy kis idõ kell a kipróbálásukra.
A rendszerem nem igazán ezoterikus (ugye a keret?): Linn LP-12 Ittok karral és a régi Lingo-táppal + Ortofon MC-3000/T-3000 trafóval. Aztán Ikemi CD-játszó, Kolektor elõfok LK-85 vég, Aurum Cantus hangsugárzók. Az interkonnektek (mi más?) Linn Silver-ek. Sok mindenem volt elõtte (Jeff Rowland elõ+vég, Micro Seiki LP stb.), de nekem ez a nyugis hang jött be leginkább. A librásítás u.a. plusszokat hozta, mint a Halfnote által idézettekben a Daruma. Fontos eleme a rendszernek, hogy igen jó minõséget igyekszem tartani az LP/CD felvételeimben.
"Laszloi" véleménye érdekes, tapasztaltam én is, hogy vékonyabbnak tûnt a hang a Libra provizorikus elhelyezésével, de - tekintettel a Sondek amúgy sem preciz mélyeire, ezt inkább elõnyként tapassztaltam a saját rendszeremen. A libra LP-re ragasztásával az a gond, hogy bármilyen tuninghoz az alsó lityi-lötyi takarólapot kell leszerelni. És még tervezem, hogy az eredeti hangszedõ-kábelt cserélném.

Tapasztalatok jönnek, egy kis idõ...

Üdv, Péter