Üdvözlünk, Vendég. Kérjük jelentkezz be vagy regisztrálj. Did you miss your activation email?

Szerző Téma: USA CD kontra EU CD  (Megtekintve 9150 alkalommal)

Hatomi

  • Vendég
USA CD kontra EU CD
« Dátum: 2007, Augusztus 25, 16:02:38 »
Tisztelt Zenehallgató Társaim!

A következõ érdekességet osztanám meg veletek és érdembeli vitát kezdeményeznék:

Az utóbbi idõben egyre több USA kiadású zenei CD /jazz, soul, rock, funky.../ fordul meg nálam.
A legtöbbje EU kiadásban nekem is megvan.
Azt vettem észre, hogy az amerikai CD-k egészen másképpen szólnak mint az európai kiadásúak.
Sokkal dinamikusabb, tisztább, teresebb hangképük van. Minden CD-t ugyanazon az összeállítású
rendszeren hallgattam meg:

CD player: AERON DA 10
                  VINCENT CD-S2

Amplifiers: AERON A1
                  VINCENT SV-226 Mk II

Kezdek rájönni, hogy mi itt elcsevegünk a különbözõ összeállítású készülékeken, kábeleken, stb. ,
de a CD zenei keverésérõl, hangrögzítésérõl megfeledkezünk.
További érdekesség, hogy ugyanazon elõadók, magyar kiadású CD-i, még pocsékabban szólnak.

Én már odáig jutottam, hogy megszabadulok az összes EU kiadású cédémtõl és beszerzem az amerikásat.
Ezt nem azért teszem, mert amerikanizálódok, de tényleg jobban szólnak.

Míg e sorokat írom aközben is tesztelem Bebel Gilberto-Momento lemezét.
Ha van alkalmatok érdemes meghallgatni a különbséget az USA és az EU változat között!!!

Várom a tapasztalataitokat!

üdvözlettel
Califax

suprnova

  • Vendég
Vá:USA CD kontra EU CD
« Válasz #1 Dátum: 2007, Augusztus 25, 19:10:23 »
Hali Cali\'! :)

Csak megerõsíteni tudom a leírtakat!!!Már elég régóta hallok én is errõl a "különbségrõl" és nekem is ez a tapasztalatom. A musiclandról rendelem a portékákat, te honnan szerzed be az ami\' CD-ket? Jahh a japán kiadású Sonny Rollins - Alfie OST még az ami\' kiadást is lenyomja, hmm azért ez is érdekes.

Üdv

suprnova

  • Vendég
Vá:USA CD kontra EU CD
« Válasz #2 Dátum: 2007, Augusztus 25, 19:13:15 »
Hali Cali\'! :)

Csak megerõsíteni tudom a leírtakat!!!Már elég régóta hallok én is errõl a "különbségrõl" és nekem is ez a tapasztalatom. A musiclandról rendelem a portékákat, te honnan szerzed be az ami\' CD-ket? Jahh a japán kiadású Sonny Rollins - Alfie OST még az ami\' kiadást is lenyomja, hmm azért ez is érdekes.

Üdv

Pecás

  • Vendég
Vá:USA CD kontra EU CD
« Válasz #3 Dátum: 2007, Augusztus 25, 20:39:02 »
Hello Califax.

Szerintem azt a pénzt amit a lemezgyûjteményed lecserélésére költenéd rakd inkább élire,és a késõbbiekben fordítsd fejlesztésre,és jól fognak szólni az EU kiadású lemezek is.Nem hiszem hogy annyival jobbak az USA lemezek,mint amennyibe kerül lecserélni rá a gyûjteményed.De hát a döntés a te kezedben van.
A magyar Ring kiadású lemezekre meg kár is szót fecsérelni,botrányosan szólnak.Ha megtehetném éjjel nappal azzal az emberrel hallgattatnám ezeket a lemezeket,aki engedélyezte ezeknek a forgalmazását.

Üdv.

cashman

  • Vendég
Vá:USA CD kontra EU CD
« Válasz #4 Dátum: 2007, Augusztus 25, 23:55:58 »
Califax

Az észrevételezésed teljesen megáll a lábán...
Mint említett amerikai és japán nyomások jóval szebben szólnak az EU-ban nyomottól.
Eggyik ismerõsöm is vadássza azokat a boltokat, ahhol megtudja hallgatni-venni.
Árban nem komoly a diferencia, talán csak a szállítási költségek miatt kerül többe.
Viszont én sem hiszem, hogy gazdaságos lenne lecserélni eggy komolyabb CD gyûjteményt.

Hatomi

  • Vendég
Vá:USA CD kontra EU CD
« Válasz #5 Dátum: 2007, Augusztus 26, 08:35:30 »
Sziasztok!

Az amerikai CD-ket, én a www.usacd.hu-n rendelem ill. a a www.teszvesz.hu-n van egy "redneckman" nevû úriember, õ hozza be.
Egyébként az árkülönbség kb. 300-500Ft.

A fejlesztésre térve, nem hiszem, hogy az örökös készülék+kábelcsere célja a további életemnek, hanem a lemezgyûjteményem élvezetes hallgatása.

Califax

Pecás

  • Vendég
Vá:USA CD kontra EU CD
« Válasz #6 Dátum: 2007, Augusztus 26, 21:02:26 »
Ha jó a rendszered nem kell USA lemez hozzá hogy élvezetes legyen a zenehallgatás,ezért írtam a fejlesztést.
És a jó rendszer nem egyenlõ a drága rendszerrel.Ha igazán zenei hangú a rendszered akkor tök felesleges ezekkel az úgymond jobb hangzású lemezekkel etetned,mert a többivel is ugyanúgy fogod élvezni a zenét.
Ez saját vélemény,tapasztalat,de ettõl függetlenül azt csinálsz amit akarsz.Én a legtöbbször jobban élvezem a régebbi kiadású lemezeken a zenét,mint az új kiadású agyon digitizáltakat.Nekem meg az a bajom hogy ezeket nehéz beszerezni manapság.Valahogy analógosabbnak,zeneibbnek érzem ezeket a lemezeket,és a zene hangulata,mondanivalója is jobban átjön.Persze ezek nem új lemezek,a 60-70-es évek termésérõl beszélek.
USA lemezeket én is hallgattam már,nem azt mondom hogy jobban szólnak,inkább azt hogy másképp.A Japán kiadásúak viszont tényleg jók,de kevesebb van belõlük,habár a mai netes világban lehet hogy beszerezhetõk.

Üdv és kellemes zenehallgatást.

BeeJayDeeJay

  • Vendég
Vá:USA CD kontra EU CD
« Válasz #7 Dátum: 2007, Augusztus 26, 22:27:12 »
Hello!

Részben osztom a véleményed Califax. Számos CD-m van meg EU és USA, ill. japán kiadásban, de nem mindig jön be. Pl. a U2 Achtung Baby japán kiadása egyszerûen pocsék a némethez képest. Az ENYA Watermark japán kiadása szintúgy, de az amerikai verzió tisztább a németnél. A Dire Straits Brothers in Arms esetében a japán (1985-ös, nem mostani XRCD) és az amerikai egyformák, de a japán csatornái fel vannak cserélve, de verik a Vertigo nyomást (lehet, hogy a Vertigo csatornái a helyesek?).

A különbségek a masteringnek, illetve a mesterszalagok generációjának tudhatók be. Van amikor egy amerikai albumnak a mesterszalagjáról készül pl. egy "ekvalizált" (Eq-d) példány, ami aztán elkerül külföldre, ahol megtörténik a mastering. Tehát egy generációval távolabb esik az eredetitõl, ami katasztrofális eredménnyel járhat a hangminõség tekintetében. N.B. Billy Joel - The Nylon Curtain.

Az USA nyomás mellett az is szólhat, hogy jobb a lemez fizikai kialakítása. Nehezebb, vastagabb rajta az alumínium réteg, a címke festékrétege stb. magyarul: van benne anyag.

Személy szerint egy dologra törekszem, amikor CD-ket vásárolok: az amerikai elõadó, szerzõ, zenekar, kiadó stb. legyen amerikai lemezen, az európai pedig európain. Persze csak akkor, ha van erre lehetõség.      

BeeJayDeeJay

cashman

  • Vendég
Vá:USA CD kontra EU CD
« Válasz #8 Dátum: 2007, Augusztus 26, 22:46:40 »
Pecás

A Compact Disc-et 76-tól kezdték el tervezni és 79-ben mutatta be a Philips elösször...
Ezek szerint te azokra a CD lemezekre gondolsz amiknek a hanganyagát a 60-70-es években vették fel mesterszalagra, és napjainkban nyomtak lemezre?

Pecás

  • Vendég
Vá:USA CD kontra EU CD
« Válasz #9 Dátum: 2007, Augusztus 27, 08:42:04 »
cashman

Félreérthetõen fogalmaztam,természetesen azokra a cd lemezekre gondoltam amelyeket a 60-70-es években rögzítettek mesterszalagra,és a késõbbiekben cd lemezre.Nagyon nagy minõségi külömbségeket lehet hallani ezeken a lemezeken.Nem azt mondom hogy az elsõ kiadású cd lemezek a jobbak,hanem azt hogy a legújabb kiadások sok esetben rosszabbak mint az elötte lévõ kiadás.Példa:Jethro Tull: Benefit és Stand Up lemeze valami elképesztõen szarul szól a legújabb kiadásban az elõzõhöz képest. Az új kiadású ELP lemezekrõl ugyanez elmondható és még sorolhatnám.Olyan hidegen,és keményen szólnak ezek a lemezek,érezni rajtuk hogy túl vannak digitalizálva.

Üdv.

BeeJayDeeJay

  • Vendég
Vá:USA CD kontra EU CD
« Válasz #10 Dátum: 2007, Augusztus 27, 09:00:45 »
Pecás!

Szerintem a \'túl vannak digitalizálva\' kifejezés nem igazán találó, mert minden digitális felvétel digitalizált. A \'túlzás\' szó ebben az értelemben meg abszurd.
Inkább arról van szó, hogy az új kvantálási, túlmintavételezési, mastering technikák máshogy dolgozzák fel az eredeti analóg mesterszalag hangját.
Említem például a Sony PCM 1610-rõl a PCM 1630 processzorra való áttérést anno. A magasak finomabbak, kevésbé harsányak lettek, de a felvétel veszített az \'analógosságából\', már amennyire analógos lehet egy digitális felvétel.:-)
A Peter Gabriel katalógus újradigitalizálása DSD-technikával például olyan részleteket hozott ki a lemezekbõl, amelyek nem is tudtam, hogy a felvételen voltak.

Üdv:

BeeJayDeeJay

penna

  • Vendég
Vá:USA CD kontra EU CD
« Válasz #11 Dátum: 2007, Augusztus 27, 09:27:28 »
Pecás jó nyomon halad, az újabb remasterek sokszor csak annyiban térnek el a korábbiaktól, hogy a kompresszort és limitereket a loudness war jegyében sokkal bátrabban használják, arra törekszenek minél hangosabb legyen a kiadvány, és ennek sokszor a minõség és a dinamika látja kárát.
Átlagos kiadványokat már régen nem az analóg mesterszalagról digitalizálják újra, hanem a korábban digitalizált anyagokat küldözgetik egymásnak a kiadók és a jogtulajdonosok.

A DSD mastereknél meg van az az alapvetõ probléma, hogy a masterelés során sokszor kell PCM-re alakítani, vagy az is elõfordul, hogy az analóg keverést visszarögzítik és újra digitalizálják. Ezért jelent meg a Korg MR-1000 dupla (5.6 MHz) DSD felvételi rendszert is ismerõ rögzítõje. Ez egy elképesztõ minõségû szerkezet, van nekem is egy, a felvételi minõsége minden általam hallott analóg/digitális felvételi rendszer minõségét meghaladja. Olyan, mint a legnagyobb studio félcollos analóg magnók minõsége. Azok árának a töredékéért.

BeeJayDeeJay

  • Vendég
Vá:USA CD kontra EU CD
« Válasz #12 Dátum: 2007, Augusztus 27, 10:18:51 »
Penna!

Régen sem analóg mastereket küldözgettek, hanem CDD mastert UMATIC kazettán, de ez nem rettentette el az idegen stúdiókat az limiteléstõl vagy ekvalizálástól - én erre a problémára gondoltam.
A CD-ken szereplõ "Remastered from the original master tapes" szöveg pedig arra szokott utalni, hogy visszakeresik az archívumokban lehetõ legkorábbi analóg szalagot, és arról készítenek mastert. Mi értelme akkor a remasteringnek? A közbensõ analóg lépésnek sincs logikai értelme, bár van három ilyen DAD CD-m is.
A DSD-felvételt, ha CD-n akarják megjelentetni egyértelmû, hogy PCM-re kell átalakítani.


BeeJayDeeJay

KisMarci

  • Vendég
Vá:USA CD kontra EU CD
« Válasz #13 Dátum: 2007, Augusztus 27, 17:54:02 »
Az angolok röhögnek, hogy a világ milyen rossz minõségû Guiness-t iszik, az írek meg röhögnek az angolkon ugyanezért. :sick:

Tényleg le a kalappal a Musicland elõtt, hogy USA és EU nyomású lemezeket külön-külön lehet rendelni. Én is tõlük szoktam, és ha van, mindenféleképpen USA-t rendelek. Egyébként valószínûleg az alapanyag és a master jobb minõsége együttesen adja azt a kicsi pluszt, amivel "jobban" szólnak. És a japánok még ezt is tökéletesíteni tudták! :lol:

penna

  • Vendég
Vá:USA CD kontra EU CD
« Válasz #14 Dátum: 2007, Augusztus 27, 21:12:50 »
BeeJayDeeJay írta::
Idézet
Penna!

Régen sem analóg mastereket küldözgettek, hanem CDD mastert UMATIC kazettán, de ez nem rettentette el az idegen stúdiókat az limiteléstõl vagy ekvalizálástól - én erre a problémára gondoltam.
A CD-ken szereplõ "Remastered from the original master tapes" szöveg pedig arra szokott utalni, hogy visszakeresik az archívumokban lehetõ legkorábbi analóg szalagot, és arról készítenek mastert. Mi értelme akkor a remasteringnek? A közbensõ analóg lépésnek sincs logikai értelme, bár van három ilyen DAD CD-m is.
A DSD-felvételt, ha CD-n akarják megjelentetni egyértelmû, hogy PCM-re kell átalakítani.


BeeJayDeeJay


Régebben a Umatic mellett, DAT kazettákat is küldözgettek. Ráadásul sok felvétel eleve 48k mintavételezéssel készült, a masterelés is, és ezt konvertálták a folyamat végén 44.1k-ra, sokszor igen kérdéses módon.
Sajnos az elmúlt 5-7 évben nagyon másképpen kezdték el használni a kompresszorokat és limitereket, mint mostanában. Teljesen más dinamikai, hangossági viszonyokat állítanak be mostanában, mint régebben. A DSD felvételeket számos esetben konvertálják át PCM-re akkor is, ha SA-CD a kiadvány a folyamat végén. Hogy a történet még cifrább legyen, tavaly karácsonykor a bécsi Saturnban 5-9 Euro volt egy csomó LP, amire büszkén irták rá hogy DSD masterbõl készült...