Üdvözlünk, Vendég. Kérjük jelentkezz be vagy regisztrálj. Did you miss your activation email?

Szerző Téma: magyar garancia vs. Eu garancia  (Megtekintve 28638 alkalommal)

AT.

  • Vendég
Válasz/Re:magyar garancia vs. Eu garancia
« Válasz #15 Dátum: 2006, Június 10, 13:49:15 »
Jap, és természetesen mindenki azt importál és exportál amit csak akar a liberalizáció miatt.

Ezért is kell megnézni a jótállási jegyet. Mert ha azon nincs rajta a magyar szervíz, akkor a kereskedõre vagy utalva. Ha rajta van, akkor választhatsz, hogy a kereskedõre bízod, vagy a szervízre a javíttatást.

Pusztán abból, hogy valamit az EU-n belül vettél, még nem következik az, hogy az EU-n belül bárhol javíttathatod is.

Tessék elolvasni a jótállási/garancia jegyet a vásárlás ELÕTT.

Nem elérhető MSZ

  • Administrator
  • törzstag
  • *****
  • Hozzászólások: 683
Válasz/Re:magyar garancia vs. Eu garancia
« Válasz #16 Dátum: 2006, Június 10, 14:13:31 »
Olyan nagyot nem tévedtem, de ez a 15/30 nap tényleg nem kötelezõ érvényû már. A gar jegynek viszont tartalmaznia kell a vállalt idõtartamokat.
 

Idézet
Jap, és természetesen mindenki azt importál és exportál amit csak akar a liberalizáció miatt.


Ez nem igaz, az adott cég (pl. Denon) dönti el, ki hova adhat el árut. A német importõrnek nincs joga  Magyarországra szállítani, azért kaparják le a gyári számot a készülékrõl, hogy ne derüljön ki a származása.

Idézet
Mert ha azon nincs rajta a magyar szervíz, akkor a kereskedõre vagy utalva.

Anélkül el sem adhatja!!!
Mészáros Szabolcs
Szerkesztõ
HFP

Nem elérhető Snipi

  • Old hifi group
  • törzstag
  • ******
  • Hozzászólások: 4585
Válasz/Re:magyar garancia vs. Eu garancia
« Válasz #17 Dátum: 2006, Június 12, 09:16:53 »
Szabolcs!

Ez a garancia kérdés az én megközelítésemben most nem lényeg. Én csak azt akartam kifejezésre juttatni, hogy nem biztos az, hogy szerintem azon cégek akik esetleg ugyanolyan terméket forgalmaznak mint mondjuk a hivatalos disztribútor olcsóbban az nem biztos, hogy mind a bûnözés és a tisztességtelen haszonszerzés céljával jött létre, még akkor se, ha az említett hivatalos kereskedõnek az az érdeke, hogy ezt hangoztassa.

Más : ez az amerikai (gondolom USA, mert ugye hát amerika nem csak abból az egy ótvar országból áll) témában nekem van egy érdekes sztorim. Kb. három éve nézegettem, hogy milyen berendezést vásároljak (most direkt nem konktretizálok) és láttam, hogy az a cucc amit én rendkívül drágának gondoltam az eredeti USA ker. ára meglepõen jó. Utána megnéztem az EU-s árát, az sem volt sokkal több. Namost amikor viszont megnéztem a magyar hivatalos disztribútor árát elszörnyedve láttam, hogy az háromszorosa az USA, és kétésfél szerese az EU-s listaárnak. No akkor most hogy van ez az USA disztribútor dolog? Mert nem értem. Ezek után az a hivatalos márkaképviselet vesse a "csempészbandákra" az elsõ követ aki legalább EU-s listaáron adja az USA terméket.

AT.

  • Vendég
Válasz/Re:magyar garancia vs. Eu garancia
« Válasz #18 Dátum: 2006, Június 12, 22:17:56 »
MSZ írta::
Idézet
Olyan nagyot nem tévedtem, de ez a 15/30 nap tényleg nem kötelezõ érvényû már. A gar jegynek viszont tartalmaznia kell a vállalt idõtartamokat.


Ami tartós fogyasztási cikk estében legalább egy év. Ami többnyire, tényleg csak egy év.

Idézet
Ez nem igaz, az adott cég (pl. Denon) dönti el, ki hova adhat el árut.


Nadon tévedsz. Ez ugyanis versenyellenes lenne (kartelltörvény!), tehát sem az árat(!), sem a vevõkört nem határozahatja meg a Denon. Azt és csak azt határozhatja meg, hogy egy országban ki az importõr - onnantól kezdve semmi köze a kereskedelemhez.

Szép is lenne, ha a Denon megmondhtatná, hogy én kinek adhatom el a Denon termékeimet. Annak, akinek csak akarom. Természetesen!

Az egy teljesen más kérdés, hogy a Denon megköti az IMPORTÕR kezét annyiban, hogy õ csak belföldre értékesíthet. Ez LEHETSÉGES, mert ez versenysemleges. Ám, mivel az importõrtõl való vásárlásra ez már nem vonatkozik, ezért értelemszerûen nyugodtan viheted máshová is a terméket. Csak az a lényeges, hogy ettõl te még nem terjeszted ki a "Denon garanicát", tehát, amire csak Németországra vállalt garanciát, arra csak Németországban érvényesíthetõ a garancia.

De mondd meg õszintén, ha én bemegyek a német metroba és veszek húsz Denon erõsítõt, amit itt eladok -> milyen jogszabályt, vagy szerzõdést sértettem meg ezzel? Mert én hirtelenjében egyrõl sem tudok - és nagyon meglepne, ha akárcsak egyrõl is tudnék.

Egy dolgot vállalok fel én ezzel: Azt, hogy mivel én hozom MAGYARORSZÁGON forgalomba a terméket, ezért nekem kell az egy év jótállási kötelezettségeért helyt állnom, hiszen azt nem terhelhetem a Denon Magyarországra (kivétel, ha a gar jegyen SZEREPEL Magyarország, mert akkor IGEN!).

Ez eddig azért nem volt buli, mert a 15/30 napon belül a Német szervíz TERMÉSZETESEN nem javította meg a készüléket, hiszen erre semmi sem kötelezte. Azóta, amióta ez nincs, azóta semmi gond sincs a termékek odaszállításával :(

Idézet
A német importõrnek nincs joga  Magyarországra szállítani, azért kaparják le a gyári számot a készülékrõl, hogy ne derüljön ki a származása.


A német improtõrnek nincs, de von schwarznak, aki a német importõrtõl vásárol, annak már van. Azaz, ha a számlát német cég nevére kéred, majd onnan nullszaldóval ideküldöd, akkor már minden rendben is van.

Idézet
Idézet
Mert ha azon nincs rajta a magyar szervíz, akkor a kereskedõre vagy utalva.

Anélkül el sem adhatja!!!


Már miért ne tehetné? Nem kötelezõ szervízhálózatot adni, elég ha a kereskedõ felvállalja a jótállást. Senki sem kötelez arra, hogy szerzõdj le az országos márkaszervízzel, ha forgalomba hozol valamit...

Nem elérhető MSZ

  • Administrator
  • törzstag
  • *****
  • Hozzászólások: 683
Válasz/Re:magyar garancia vs. Eu garancia
« Válasz #19 Dátum: 2006, Június 13, 10:48:37 »
AT! Feladom. "Nem egy malomban õrölünk"
Mészáros Szabolcs
Szerkesztõ
HFP

AT.

  • Vendég
Válasz/Re:magyar garancia vs. Eu garancia
« Válasz #20 Dátum: 2006, Június 13, 12:27:36 »
MSZ írta::
Idézet
AT! Feladom. "Nem egy malomban õrölünk"


Biztos :) Én most csak és kizárólag a jótállásról beszéltem.

tomiee85

  • Vendég
Válasz/Re:magyar garancia vs. Eu garancia
« Válasz #21 Dátum: 2006, Június 13, 12:55:24 »
Valaki beszéljen már kicsit a szürke import fugalmáról buktatóiról....
köszi

KisMarci

  • Vendég
Válasz/Re:magyar garancia vs. Eu garancia
« Válasz #22 Dátum: 2006, Június 13, 20:25:26 »
Ez mind a "szürke import", amirõl a topic szól.  ;)
Egy kereskedelmi cég úgy hoz be legálisan külföldrõl árút, hogy járulékos dolgokat (pl. garancia) nem biztosít(-hat).
Legalább is valami ilyesmi.  :blink:

tomiee85

  • Vendég
Válasz/Re:magyar garancia vs. Eu garancia
« Válasz #23 Dátum: 2006, Június 14, 11:16:42 »
Akkor így kérdezem müszaki udvar vagy digitalko...Tapasztalata kinek mi van velük?? Van  rendes gari???

tomiee85

  • Vendég
Válasz/Re:magyar garancia vs. Eu garancia
« Válasz #24 Dátum: 2006, Június 14, 11:17:49 »
Akkor így kérdezem müszaki udvar vagy digitalko...Tapasztalata kinek mi van velük?? Van  rendes gari???

AT.

  • Vendég
Válasz/Re:magyar garancia vs. Eu garancia
« Válasz #25 Dátum: 2006, Június 14, 18:08:10 »
Tehát :)

Válasszuk külön a részeket.

Import: Határon keresztül behozni a terméket Magyarországra. Amennyiben az EU-n belülrõl érkezik a termék, akkor az már nem számít "importnak", hiszen azt - speciális eseteket kivéve - semmi sem terheli.

Ha magánember hoz át valamit a határon, akkor nem fizet semmit - és nem is kap vissza semmit (merverstajer ;) ). Õ készen is van.

Ha cég hoz be valamit, akkor azt kétféleképpen teheti meg:

1.) A kinti bruttó árat kifizeti, behozza a terméket, majd ezt az árat felbruttósítva eladja a terméket. Kicsit drága módszer.

2.) Kér EU adószámot, és kinn megvásárolja a cuccost áfa NÉLKÜL, és azt itthon befizetve kvázi csak a haszna kerül rá a termékre, de a kettõs áfa nem.

EZ az import.

Van a forgalombahozatal:

Annak a feltétele az, hogy jótállást kell vállalnia a forgalombaHOZÓNAK a termékre. Ez indul az elsõ céggel, és végzõdik a felhasználónál.

Ám azt, hogy ennek a forgalombahozó hogyan és miképpen tesz eleget, azt semmi sem szabályozza. Csak annyi a feladata, hogy oldja meg.

Mi következik mindebbõl?

Az, hogy valójában a gyártónak NINCS köze a jótálláshoz.

Mi a gyártó kötelessége? Az, hogy amikor eladja a terméket AZ ADOTT ORSZÁGBAN, akkor az ottani jogszabályoknak megfelelõ jótállást kell megadnia. A továbbiakban más felelõssége nincs. Azért, mert én Magyarországról elviszek mucsajtanzán földre egy erõsítõt, azért neki nem kell oda márkaszervízt telepítenie.

Mi az a márkaszervíz?

Általában NEM a gyár által fenntartott intézmény, hanem többnyire magáncégekkel kötött szerzõdés alapján végzett javítási feladatok összessége, amelyet a szervíz a meghatározott feltételekkel számláz le a gyártó felé.

Azaz, jól látható, hogy a "jótállás", az "importõr", a "kereskedõ" és a "márkaszervíz" alapvetõen elkülönül.

Hogy szokták tehát ezt a rendszert kijátszani?

A teljesen tiszta rendszer "fehér" az, amikor a gyártónak van képviselete és õ importálja be a termékeket, és a disztribútor intézi a jótállást.

EZ azonban egy olyan kicsi, és még kisebb piacú ügyeskedõ típusú országon belül, mint amilyen Magyarország - általában drága. Éppen ezért szokás azt csinálni, hogy mondjuk Németországban megvenni az árut, elhozni Magyarországra, és amúgy sokkal olcsóbban adni, mint a """hivatalos""" csatornán.

A kockázat az (a kereskedõ szempontjából), hogy a javíttatáshoz a terméket külföldre kell vinni, mert az itthoni szervíz nem veszi be a készüléket -> a vevõ szempontjából pedig az, hogy szinte bizonyosan hosszabb lesz a javítás.

Ez attól "szürke", hogy a vevõ sokszor nincs tisztában ezzel, azt hiszi, hogy a készülék Magyarországon garanciális. De ez még nem átverés, hiszen ha a jótállást felvállalják és megcsinálják, akkor valójában nem éri kár a vevõt.

Van azután az a variáció is, hogy amikor baj van, akkor a kereskedõ közli a vevõvel, hogy irány Bécs, mert ott van a legközelebbi szerviz. EZ ugyan nem törvényes, de az esetek többségében beválik, mert a vevõk 99%-a nem fog (mer) ezért panaszt tenni. Ennek megfelelõen sokszor inkább "kidobják" az olcsó sz*rt, minthogy sóhivataloskodjanak.

Azután jön a feketepiac, amikor például a kínai piacon nem kapsz sem számlát, sem garanciát -> de ócsó minden, mert semmit sem fizetnek be adó címén.

Avagy, amikor például "csak" szállítólevelet adnak számla helyett, mert az úgy "ócsóbb" és vidékre jó lesz az is - mert majd azzal õk jól javíttatni fognak. Aztán az így megnyert 20%-al boldogan élnek. Nem véletlen, hogy szinte pontosan az Áfával olcsóbbak.

Avagy, amikor komplett cégek fantomizálódnak azután, hogy itthon áfásan eladták a terméket, ott kinn nem fizettek áfát, oszt csodák csodája, milyen olcsók is voltak. Hiszen, gondoljatok bele: Kinn megveszi (átszámítva) nettó 100.000 Ft-ért a kütyüt, itthon meg eladja 115.000 Ft-ért. Azaz, nyer rajta 15 eFt-ot, és még mindig olcsóbb lesz annál az idióta "fehér" kereskedõnél, aki megpróbálja a RABLÓ 15%-os haszon helyett CSAK 10%-os kulccsal eladni a terméket... 132.000 Ft-ért.

És hülye magyar szerint ki a rabló? Hát aki patkány módon gennyesre akarja magát keresni, mert le akarja õt rabolni 132.000 Ft-ra, amikor jól tudja, hogy az "csak" 115.000 Ft-ba kerül.

Oszt amikor még pofázni is mer az aljas 132.000 Ft-os árus, hogy neki még adót és egyebet kell fizetni, akkor a jól tájékozódott okos magyar majd szépen lehülyézi, hogy õt ne akarják átverni.

Ha meg aztán ez a hülye magyar mondjuk még azt is meri mondani, hogy node, neki ebbõl még szervizt is fenn kell tartani, akkor száll el az "okos magyar" agya, mert nem akarja megérteni, hogy az a k*rva drága rabló miért nem akarja az õ ócsón vett készülékét megjavítani.

Hájszen ugyanaz a márka, mi az, hogy nem csinájja meg.

És itt a nóta vége. Mivel a szürke csatornákon keresztül egyre több áru érkezik (mindenki tudtával :( - újságban hirdetik... tiszta közröhej!), ezért egyre kevesebbet lehet hivatalosan eladni. Mivel kevesebbet lehet eladni, ezért a hivatalos ár emelkedik, VAGY kivonul a disztribútor és nem vállal magyarországi szervizelést. Mert nincs mibõl fedezni a szervíz fenntartását.

Amúgy pedig, azért a termékek 99%-a kibírja a garanciaidõt, tehát oly mindegy, hogy van-e szervíz, vagy számla. Ez az igazság.

Az a maradék 1% meg nyugodtan megdögölhet. Ebben igazából az a vicc, hogy ez az arány akkor sem lenne jobb, ha minden hivatalos csatornából származna, mert akkor meg mások szívnának és lennének az 1%-ban.

Ezért sem törõdik ezzel senki sem. Éljen a kínai piac, szivassuk a magyar vállalkozókat.

tomiee85

  • Vendég
Válasz/Re:magyar garancia vs. Eu garancia
« Válasz #26 Dátum: 2006, Június 14, 18:49:17 »
Tehát az én esetem a köv: kinézett hangfal : JBL e60

Ára MM, Satsystem meg hasonló fehér helyeken: 120000 Ft.
De az elöbb említett két helyen 95e Ft.
Akkor annyi lenne a különbség hogy lehet hogy nem magyorországra szól a garancia?
Ha utánaérdeklödöm és azt mondják hogy rendes magyar gari van rá akkor megéri inkább ilyen helyen vennem?
25% az 25%.....

tomiee85

  • Vendég
Válasz/Re:magyar garancia vs. Eu garancia
« Válasz #27 Dátum: 2006, Június 14, 18:52:57 »
Tehát az én esetem a köv: kinézett hangfal : JBL e60

Ára MM, Satsystem meg hasonló fehér helyeken: 120000 Ft.
De az elöbb említett két helyen 95e Ft.
Akkor annyi lenne a különbség hogy lehet hogy nem magyorországra szól a garancia?
Ha utánaérdeklödöm és azt mondják hogy rendes magyar gari van rá akkor megéri inkább ilyen helyen vennem?
25% az 25%.....

AT.

  • Vendég
Válasz/Re:magyar garancia vs. Eu garancia
« Válasz #28 Dátum: 2006, Június 14, 21:19:07 »
tomiee85 írta::
Idézet
25% az 25%.....


Tudom, ezt írtam ;)

A helyzet az, hogy az általam leírt kockázatot KELL bevállalnod - akármit is mondanak.

HA bevállalod, hogy elromlás esetén ESETLEG(!) nincs garancia - akkor válasszad az olcsóbbat.

Ha biztos akarsz abban lenni, hogy LESZ rá garancia, nem fogják elkobozni, nem veled fizettet az APEH bûntetést, nem akarsz házkutatást - akkor válasszad a másodikat.

Természetesen ha kp vásárolsz, nincs számla ÉS NINCS garanciajegy, akkor a retorzióktól nem kell tartani. Mondjuk, ismerve az ország hozzáállását, egyébként sem túl nagy a veszély.

Tehát, röviden:

NEM akarom azt mondani, hogy a 95 eFt-os helyen nem kaphatsz kifogástalan garanciális ügyintézést. Kaphatsz. Nem azt akarom mondani, hogy csalnak, mert lehet, hogy tényleg tudják ennyiért adni.

De egy bármikor eltûnõ cégnél erre ne vegyél mérget. NEKED kell dönteni. Ha ez segít, én NEM a neten vettem a mélynyomómat, hanem a Hifibarlangban (Budapest), mert nem voltam hajlandó 5 kFt-vel olcsóbban vásárolni.

Nem elérhető Snipi

  • Old hifi group
  • törzstag
  • ******
  • Hozzászólások: 4585
Válasz/Re:magyar garancia vs. Eu garancia
« Válasz #29 Dátum: 2006, Június 19, 09:22:37 »
AT : az alapvetõ probléma csak a számaiddal van. Egyébként tök igazad van.
Ugyanis annak aminek 100.000 forint az "ára" a szürke kereskedõ 200.000-ért adja (vagyis 100%-ot keres) a fehér kereskedõ meg 300.000-ért (vagyis 200%-os a haszonkulcs)
Ez az eredendõ baj.
Amennyiben a Te számaid lennének az igazak, szerintem mindenki énekelve és dalolva a fehér kereskedõnél vásárolna. De amíg ezek 200%-os kulccsal dolgoznak (nem akarok konkrét példát írni, pedig tudnék jópárat) addig ez lesz a helyzet. Inkább kifizeti mindenki (én is) jobb hijján a 100%os hansznot mint a 200%.ost.
Amennyiben a kereskedõ tényleg csak mondjuk 40-50 %-ot keresnek "csak" rajta, akkor más lenne a helyzet.

Na de így?