Üdvözlünk, Vendég. Kérjük jelentkezz be vagy regisztrálj. Did you miss your activation email?

Szerző Téma: magyar garancia vs. Eu garancia  (Megtekintve 28670 alkalommal)

Gabcsi

  • Vendég
magyar garancia vs. Eu garancia
« Dátum: 2006, Június 08, 10:44:17 »
ajánlott megnézni, hogy egy termékhez milyen garancia van. Én ezt nem tettem meg. Amikor az erősítőmnek garanciális gondja lett bevittem a boltba, ahol vettem. Vártam és vártam. Nem készült el
Kiderült, hogy a nem magyar, hanem Eu garanciás, azaz elküldték külföldre javítani. ennek már lassan három hónapja, és még mindíg nem keptam vissza.

Éljen.

Nem elérhető MSZ

  • Administrator
  • törzstag
  • *****
  • Hozzászólások: 683
Válasz/Re:magyar garancia vs. Eu garancia
« Válasz #1 Dátum: 2006, Június 08, 10:53:07 »
Ebben tévedsz Gabcsi!
Bemész a boltba és kéred a csereutalványt, mert nem vagy köteles 15 napnál többet várni a javításra, csak ha cserekészüléket is adnak, akkor is  max. 30 napot. Hivatkozz erre a szabályra! Amit itthon hivatalos cég ad el, arra a honi szabályok vonatkoznak. Egyébként az EU garancia csak annyit jelent, hogy mindegy mely tagállamban vásároltad a terméket, azt az EU.n belül bárhol megjavítják.

Ha elhajtanak nem hiszek), javaslom keresd meg a fogyasztóvédõket, õk pár nap alatt elintézik az ügyedet.

Várom a fejleményeket.
Mészáros Szabolcs
Szerkesztõ
HFP

KisMarci

  • Vendég
Válasz/Re:magyar garancia vs. Eu garancia
« Válasz #2 Dátum: 2006, Június 08, 18:30:43 »
Így van, a fogyasztóvédõk emlegetése csodákra képes, bár nem az eladóval van a probléma, hanem a szervizzel, akikkel (jobb esetben) közvetlenül nem is kerülsz kapcsolatba.
Az ilyen "nem EU-s" szervizek általában összejátszanak a magyar disztribútorokkal és így próbálják meg kierõszakolni, hogy kifizesd  a magyarországi nagykerek árrését. Ezt elég keményen veszik a versenyhivatalok és a fogyasztóvédõk.
Amikor a Denon erõsítõmet vettem, megdöbbentem a Basys árképzésén, de pont a hallottak miatt ragaszkodtam egy írásos, lepecsételt magyarországi garancialevélhez. Az eladó természetesnek vette, hozott 2 külön szervizbe is érvényes garancialevelet és még a listaárból is tudtam alkudni.  ;)
Szóval Németországból hozták a magyar ár alatt 60.000 Ft-tal, de magyar garanciával.

KisMarci

  • Vendég
Válasz/Re:magyar garancia vs. Eu garancia
« Válasz #3 Dátum: 2006, Június 08, 18:35:01 »
Bocs, a Denon-nál az AIDÁ-ra gondoltam, de mindez uganúgy érvényes a Sennheiserek kapcsán a Basys-re is.

Nem elérhető MSZ

  • Administrator
  • törzstag
  • *****
  • Hozzászólások: 683
Válasz/Re:magyar garancia vs. Eu garancia
« Válasz #4 Dátum: 2006, Június 09, 06:55:15 »
KisMarci írta::
Idézet
Az eladó természetesnek vette, hozott 2 külön szervizbe is érvényes garancialevelet és még a listaárból is tudtam alkudni.  ;)
Szóval Németországból hozták a magyar ár alatt 60.000 Ft-tal, de magyar garanciával.


Gabcsi története pont egy ilyen "csempészbanda" által importált készülékrõl szól, mint amilyen a Marcié is lehet. Sajnos nem mindegy milyen az a garancia. A hivatalos forgalmazók rendelkeznek egy biztos szervizháttérrel, alkatrészellátással, ami megnyugtató a vevõ számára. A csempészáruk azért is olcsóbbak, mert a szervizköltségekkel nem kalkulálnak, a termékek piaci bevezetésére sem költenek, hiszen azt megteszi a hivatalos importõr. Amíg el nem romlik, nincs is baj, aztán futhatsz a pénzed után.
Mészáros Szabolcs
Szerkesztõ
HFP

Nem elérhető Snipi

  • Old hifi group
  • törzstag
  • ******
  • Hozzászólások: 4587
Válasz/Re:magyar garancia vs. Eu garancia
« Válasz #5 Dátum: 2006, Június 09, 09:06:16 »
Nem bírom szó nélkül megállni.
Ne haragudj Szabolcs, de azért mert esetleg valaki kissebb árréssel árulja ugyanazt a terméket, még nem biztos, hogy csempészbanda.
Azt elhiszem, hogy ezek a "csempészbandák" kínos konkurrenciát jelentenek, de azért nem biztos, hogy mind rossz szándékkal a vevõ átverésére alakult cég.

zsozso

  • Vendég
Válasz/Re:magyar garancia vs. Eu garancia
« Válasz #6 Dátum: 2006, Június 09, 09:28:38 »
Sziasztok! Most akarok venni egy Denon AVR 2106 erősítőt. Tudnátok mondani üzletet ahol érdemes lenne vásárolni akár online is persze garival.Köszi a segítséget.

Gabcsi

  • Vendég
Válasz/Re:magyar garancia vs. Eu garancia
« Válasz #7 Dátum: 2006, Június 09, 09:39:29 »
De kíváncsi vagyok, hogy a fogyasztóvédelemmel mit érek el. Megteszem a bejelentést, azok egyszer csak kimennek, megbírságolják a céget. Közben ki tudja, hogy hol az erősítőm.

Gabcsi

  • Vendég
Válasz/Re:magyar garancia vs. Eu garancia
« Válasz #8 Dátum: 2006, Június 09, 09:40:45 »
zsozso írta::
Idézet
Sziasztok! Most akarok venni egy Denon AVR 2106 erősítőt. Tudnátok mondani üzletet ahol érdemes lenne vásárolni akár online is persze garival.Köszi a segítséget.


Egy haverom, aki a hírtv-nél dolgozik a Surányi HIFI-nél vette a Denonját. Ahhoz magyar aida garancia van.

Nem elérhető MSZ

  • Administrator
  • törzstag
  • *****
  • Hozzászólások: 683
Válasz/Re:magyar garancia vs. Eu garancia
« Válasz #9 Dátum: 2006, Június 09, 10:10:23 »
Snipi írta::
Idézet
Nem bírom szó nélkül megállni.
Ne haragudj Szabolcs, de azért mert esetleg valaki kissebb árréssel árulja ugyanazt a terméket, még nem biztos, hogy csempészbanda.
Azt elhiszem, hogy ezek a "csempészbandák" kínos konkurrenciát jelentenek, de azért nem biztos, hogy mind rossz szándékkal a vevõ átverésére alakult cég.


Nem haragszom. A csempészbanda kifejezést azért tettem idézõjelbe, mert legtöbbször nem kimondott csempészetrõl van szó, de ez sem ritka. A honi képviselettel rendelkezõ márkák legtöbbjénél az importõrnek kizárólagos forgalmazói joga van az ország területére, tehát minden más forrásból árusító cég jogot sért, s persze az is, aki biztosítja nekik az árut. A vásárló persze örül, hogy olcsóbban jutott hozzá a termékhez, de csak amíg az el nem romlik, vagy valamilyen segítségre szorul (használati útmutató, firmware frissítés stb.).
Ennyi. Mindenki maga dönt.
Mészáros Szabolcs
Szerkesztõ
HFP

schwarz

  • Vendég
Válasz/Re:magyar garancia vs. Eu garancia
« Válasz #10 Dátum: 2006, Június 09, 10:10:44 »
Válasz, leginkább Snipinek.

Én úgy gondolom, hogy a „csempészbanda” kifejezés nem feltétlenül a klasszikus, csomagtartóban, vagy kialakított rejtekhelyeken, határon illegálisan áthozott áru forgalmazóját jelentheti.  
De! Sose kerülj olyan helyzetbe, hogy idehaza amerikai cuccokat veszel, jóval egy másik, de hivatalos forgalmazó árai alatt, de még a kinti, amerikai ár alatt is. Kétségeidet elaltatja a jó ár és a Nagy Név, valamint, hogy hazai fizetésbõl sosem lehetne ilyen cuccod. A forgalmazó azt mondja, hogy nem tud most adni neked garanciát, egyéb papírt, de hát a jó vevõ-eladó kapcsolat hasonló egy baráti kapcsolthoz, ezért bármi történne a készülékkel – de nem fog, mert Amerikai! – mindent el lehet intézni.
Aztán egyszer csak elromlik a készülék. Az eladó, akik a kis cégnek egyben tulajdonosa is, hirtelen megváltozik, azt mondja, ilyen még sosem fordult elõ, biztosan nem megfelelõen használtad. Nyoma sincs a barátságnak – és elkezdõdik a játszma.
Ha volt már amerikai cuccod, hivatalos, akkor tudod, hogy a szervízköltség ugyan ingyen van, de a hajóutat a kereskedõnek kell fizetnie Amerikába! Ha nem hivatalos márkakereskedõ, akkor ne is álmodj róla, hogy egy forintot is áldoz erre a célra, és a készülék ára hirtelen a hivatalos ár fölé kezd kúszni. Vagy marad a hazai fusimunka. Hazai márkaszervizt a nem hivatalos kereskedõ nem vállal be, mert ha kiderülnek a turpisságok, vége az üzletének.

Na most akkor ennyit a „nem csempészbanda, csak kevesebbet akar keresni rajtad” véleményrõl.
Szerintem. Ha Denonra van pénzed, Denont kell venni, ha Rotelre, akkor Rotelt, és majd szépen lassan, az évek során és a lottónyeremény függvényében lesz jobb cuccod. De ez a kintrõl behozott, sosem romlik el dolog nem az igazi. Szerintem.

Nem elérhető MSZ

  • Administrator
  • törzstag
  • *****
  • Hozzászólások: 683
Válasz/Re:magyar garancia vs. Eu garancia
« Válasz #11 Dátum: 2006, Június 09, 10:13:17 »
Gabcsi írta::
Idézet
De kíváncsi vagyok, hogy a fogyasztóvédelemmel mit érek el. Megteszem a bejelentést, azok egyszer csak kimennek, megbírságolják a céget. Közben ki tudja, hogy hol az erõsítõm.


Nekem volt konkrét ügyem, akkor elég volt a fogyasztóvédõk telefonhívása a cég felé, és már ment is minden rendesen, mindössze 2 nap alatt.
Elõször inkább magad próbálkozz, ahogy írtam, lehet, hogy úgy is menni fog.
Mészáros Szabolcs
Szerkesztõ
HFP

tomiee85

  • Vendég
Válasz/Re:magyar garancia vs. Eu garancia
« Válasz #12 Dátum: 2006, Június 09, 17:03:58 »
Mondjátok már meg nekem hogy az úgynevezett szürkeimportos cégeknél olyan olcsók a dolgok?
(pl müszaki udvar vagy digitalko)
Ezeknél valamivel kevesebbet kapsz?

Értem én a garanciát...

KisMarci

  • Vendég
Válasz/Re:magyar garancia vs. Eu garancia
« Válasz #13 Dátum: 2006, Június 10, 11:35:02 »
zsozso írta::
Idézet
Sziasztok! Most akarok venni egy Denon AVR 2106 erõsítõt. Tudnátok mondani üzletet ahol érdemes lenne vásárolni akár online is persze garival.Köszi a segítséget.


Én éppen a most említett Mûszaki udvarban vettem a 3806-os erõsítõmet. http://www.muszakiudvar.hu/
http://www.digitalko.hu/
http://www.interhifi.hu/

AT.

  • Vendég
Válasz/Re:magyar garancia vs. Eu garancia
« Válasz #14 Dátum: 2006, Június 10, 13:46:17 »
MSZ írta::
Idézet
Ebben tévedsz Gabcsi!
Bemész a boltba és kéred a csereutalványt, mert nem vagy köteles 15 napnál többet várni a javításra, csak ha cserekészüléket is adnak, akkor is  max. 30 napot. Hivatkozz erre a szabályra! Amit itthon hivatalos cég ad el, arra a honi szabályok vonatkoznak. Egyébként az EU garancia csak annyit jelent, hogy mindegy mely tagállamban vásároltad a terméket, azt az EU.n belül bárhol megjavítják.


Sajnos, te tévedsz. Nem is kicsit :(

Az általad említettek immáron a múlt ködébe vésznek, azok ugyanis a régi jóMAGYAR szabályozás részét képezték. Sajnos - ez nem volt EU konform ezért el is törölték.

Ami jelenleg van, az mindössze a jótállás és a szavatosság.

De NINCS IDÕTARTAM, azaz, ha három hónapig javítják a terméket IGAZOLTAN - akkor az megfelel a szabályoknak. Azaz, ha a kereskedõ visszaküldi abba az országba ahol a garancia érvényesíthetõ, akkor már moshatja is a kezeit.

Gyakorlatilag nincs semmi esélyed az érdekérvényesítésre, max "békéltetõ testülethez" mehetsz (ingyen), aki viszont ha látja, hogy a kereskedõ keresztbetette a két szalmaszálat - akkor vége az ügynek.

Továbbmenve, az EU garancia csak annyit tesz, hogy a garanciajegyen fel vannak sorolva azok a szervizek, ahová beviheted a terméket. Ebben amúgy semmi új nincs, évtizedek óta létezik. A különbség csak az, hogy eddig az EU garancia azt jelentette, hogy Magyarországon a magyar feltételek voltak az érvényesek - az EU-ban az EU garancia. Eddig egy magyar szervíz elutasíthatta az EU-ban vásárolt termék javítását -> ma már nem. Feltéve természetesen, hogy a jótállási jegyen magyar szervíz is fel van tûntetve. Ha nincs, akkor a sóhivatal a következõ lépés.

Egyszóval, szép dolog emlékezni a jó dolgokra, de sajnos aktuális esetben a hatályos jogszabályokat kell megnézni :(