Csabi
Az h.sz-em nem sokat fog lendíteni a választásodban. Két dolog ami miatt írok
A
A 12nm az nagyon a határon van egy elfogadható tér és zeneábrázoláshoz, bármilyen doboz és rendszer is legyen az. Nagy doboz, nagy felületû sugárzó nem jöhet szóba, a sarok és falra tolást be kell kalkulálni, így viszont az azonnali reflexiók túlsúlyosak lesznek. Ezek kezeléséhez a akusztikus paneleket és diffuzorokat célszerû bevetni. A doboz (ami valószínû állványos 15-20l-es doboz) tologatására is kevés lesz a hely. Nem egyszerû.
B
A másik kérdésem inkább általánosabb és nem csak tõled várom a véleményt. Én magam is hasonló zeneérdeklõdésû vagyok, 70-80% klasszikus, azon belül inkább barokk romantikus, kamara, szimfonikus, szólóhangszeres és opera, 20-30% jazz, világzene, népzene, rock a legkevesebb. Mondja már meg valaki, mi az ismérve és leírható követelménye egy ilyen zenéket játszó rendszernek. Van-e olyan tulajdonsága, ami kevesebb lehet, több kompromisszumot enged meg mint egy csak rock-jazz muzsikára optimális rendszer.
Dinamika, basszus, térábrázolás, linearitás, felbontás, levegõsség, prezensz, alsó-középsõ-felsõ freki egyensúly, torzítás, max hangnyomás???
A klasszikus zene mindegyik jellemzõbõl kíván nem keveset. Ha mégis egy elsõ és felületes tulajdonságot mondok, az az, hogy a klasszikus zenében nagyon ritkák a magas dinamikai szintek hosszan tartóan, vagy pláne az egész tétel tartamáig. (Ami persze éppen hogy nem nagy dinamika, inkább csak hosszantartó hangos zene lenne).